«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

مشهد، میزبان نمایشگاه خوش‌نویسی راه ابریشم

  • کد خبر: ۹۸۴۸
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۷
مشهد، میزبان نمایشگاه خوش‌نویسی راه ابریشم
قدردانی حجت‌ا... ایوبی از مدیریت شهری برای میزبانی این رویداد بزرگ
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران با اشاره به جزئیات حضور ایران در اجلاس عمومی یونسکو، از تصویب برپایی نخستین اجلاس و نمایشگاه بزرگ خوش‌نویسی به میزبانی مشهد خبر داد.
به گزارش ایرنا، حجت ا... ایوبی با اشاره به دیدار با مدیرکل یونسکو و معاونان او، به ابتکار ایران درباره جاده ابریشم به‌عنوان میراثی معنوی و نه‌تن‌ها میراثی تجاری اشاره کرد و گفت: طرح برنامه‌ای برای برگزاری نمایشگاه و کنفرانس علمی درباره هنر خوش‌نویسی در راه ابریشم تهیه شد. اغلب کشور‌های راه ابریشم، هنر خوش‌نویسی دارند و این مهم، یکی از برتری‌های تمدن‌های کهن بر دنیای غرب است. دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ادامه، از برگزاری نخستین اجلاس و نمایشگاه بزرگ خوش‌نویسی در مشهد خبر داد و گفت: از شهردار و شورای شهر مشهد تقدیر می‌کنم که میزبان نخستین اجلاس و نخستین نمایشگاه بزرگ خوش‌نویسی راه ابریشم خواهند بود و در این اجلاس، نمایندگانی از ژاپن، کره و حتی کامبوج و چین و کشور‌های اسلامی حضور دارند. به‌گفته این مقام مسئول، طرح برپایی این اجلاس و این نکته که هنر می‌تواند موجب جمع شدن کشور‌های مختلف درکنار یکدیگر شود، در یونسکو و دربین مدیران بخش‌های مختلف مورد توجه است: «توجه به عنصر هنر و آغاز این کار با خوش‌نویسی، ابتکار مهمی است و خراسان که مرکز فرهنگی ایران و جهان اطراف است، مهد هنر خط و خوش‌نویسی شناخته می‌شود».
به نظر ایوبی، هنر خوش‌نویسی درمقایسه‌با سایر هنر‌ها در ایران، جایگاه نخست را داراست: «ما در ادامه راه به‌سراغ هنر‌های مینیاتور، تجلید، تذهیب، تشعیر و ادبیات خواهیم رفت؛ چراکه راه ابریشم در مسیر تمدن‌های کهن قرار دارد و همیشه کتاب و نوشتن و دانش درمیان این تمدن‌ها مورد احترام بوده و کتاب حول‌وحوش این تمدن‌ها شکل گرفته است». به گفته او، مشهد به‌عنوان شهر امام‌رضا (ع) و به‌عنوان شهر علم و فرهنگ و دانایی، در عرصه هنر این ظرفیت را دارد که به‌عنوان شهر هنر کتاب جهان و یونسکو معرفی شود: «مشهد، امروز یکی از شهر‌های یادگیرنده یونسکوست و برپایی نخستین اجلاس و نمایشگاه بزرگ خوش‌نویسی، دومین اقدام ما خواهد بود و در ادامه شاهد برپایی برنامه‌های دیگری در این بخش هستیم. گنجینه‌های آستان قدس و موزه‌ها و مکاتب متعدد در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، از قدیم تاکنون در مشهد شکل گرفته‌اند و این امر می‌تواند موجب شود که این شهر را به‌عنوان پایگاه کتاب، به دنیا معرفی کنیم.»
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران اظهار امیدواری کرد که پس از برپایی این برنامه، با کمک مسئولان موزه خوش‌نویسی راه ابریشم تأسیس شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->